تاثیر سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بر سئو سایت

سیستم مدیریت محتوا چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

سیستم مدیریت محتوا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بهینه سازی و سئو می‎باشد. به هر میزان که محتوای سایت جذابتر و باکیفیت تر باشد، رتبه بهتری نصیب وب سایت می‎شود.

هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید مدیریت محتوای سایت بر روی سئو را در الویت قرار دهید. در ضمینه سئو و ارائه ی سایت های داینامیک، شرکت وینپ دارای تجربه ی چند ساله با ارائه ی نمونه کارهای موفق می باشد.برای مثال سایت شغل یابی جابین ایران توسط شرکت وینپ طراحی شده است، با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ارائه شده و با فعالیت بر روی سئو سایت رتبه ی یک گوگل را از آن خود کرده است.

 

 

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا بر سئو سایت جابین ایران

 

سیستم مدیریت محتوا

رتبه جابین ایران در رنکینگ جهانی

ویژگی‎ها‎ی محتوای مناسب عبارت است از:

۱-محتوا با کیفیت و بدور از اطنابهای مبهم باشد

محتوایی که در درون وب سایت قرار می‎گیرد باید با موضوع و کلمات مرتبط باشد تا سئوی وب سایت انجام شود. موتورهای جستجو رتبه‎ها‎ی بالا را به وب سایتهایی می‎دهند که محتوای کاربر پسند ایجاد کنند. یکی از انواع محتوا، مقالات نوشتاری است که وجود تعداد ۱۵۰۰ کلمه برای هر مقاله  می‎تواند در بالا بردن رتبه سایت موثر واقع شود. نداشتن غلط املایی و دستوری یکی از نکاتی است که باید در تهیه محتوا رعایت شود.

۲-محتوا متناسب با نیازهای کاربران اینترنتی باشد

یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر موتورهای جسستجو به آن می‎پردازند، مشخص کردن موضوعات مهمی است که کاربران در طی یک سال به آن می‎پردازند. به عبارت دیگر، در پایان سال میلادی، گوگل لیستی از مهمترین موضوعاتی که توسط کاربران جستجو می‎شود را منتشر می‎کند. مطالعه این لیست می‎تواند در انتخاب موضوع و کلمات کلیدی مفید باشد. همچنین برای شناخت کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند می‎توان از دو ابزار گوگل ادوردز و گوگل ترندز استفاده کرد.

۳-در محتوای کلمات کلیدی مهم بکار رفته باشد

برای بهینه سازی وب سایت نباید یک موضوع و یا چندین کلمه کلیدی را در چندین صفحه به کار برد. به بیان روشنتر، شباهت چندین صفحه، رتبه وب سایت را تنزل می‎دهد. همچنین سایت به duplicate دچار می‎شود. مطالب و محتواهای وب سایت باید با عنوان و کلید واژه‎ها‎ی متعدد انتخاب شوند.

۴-محتوا باید بتواند با مخاطبین وب سایت تعامل برقرار کند

به هر میزان که محتوای وب سایت جذاب تر باشد، بازدیدکننده بیشتری را به خود می‎کند. استفاده از خلاصه محتوا در کمپین‎ها‎ی شبکه اجتماعی می‎تواند به افزایش بازدیدکننده کمک کند. خلاصه ای که از محتوا تهیه می‎شود باید قابلیت برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشد و در عین حال وی را برای خواندن متن کامل ترغیب نماید.

۵-محتوا باید متناسب با نیاز روز باشد.

داشتن اطلاعات کافی در مورد دنیای اطراف می‎تواند به محتواهایی متناسب با نیاز روز بینجامد. به این معنا که برخی از موضوعات با گذشت زمان تاریخ مصرف خود را از دست می‎دهند. از سوی دیگر علوم و اطلاعات در حال به روز رسانی و تغییرات می‎باشند. از این جهت محتواها نیز باید پا به پای علم جدید نوشته شوند.

نکات سیستم مدیریت محتوا برای سئوی سایت

۱- ویرایش محتواهای قبلی

 بر اساس اصل نسبیت، برخی از قوانینی که در گذشته اثبات شده اند ممکن است امروز رد شوند. به همین دلیل ویرایش و بازبینی محتواهای قبلی که در وب سایت بارگذاری شده اند نیز از دیگر مواردی است که باید در سئو و بهینه سازی مد نظر قرار بگیرد.

۲-استفاده از Name  و Alt برای تصاویر

تصاویری که در وب سایت بارگذاری می‎شوند باید از ویژگی Alt و Name برخوردار باشند. اگر چه این دو مورد صورت نگیرد، هیچ مشکلی برای وب سایت رخ نمی دهد اما وجود آن می‎تواند به رتبه بهتر سایت کمک کند.

۳-دادن لینک به خارج از سایت

لینک‎ها‎یی که خارج از سایت هستند و بر روی صفحات وب سایت ما قرار می‎گیرند، به مشابه یک پلکان ترقی عمل می‎کنند. در واقع می‎توان از طریق لینک برخی سایت‎ها‎ی معتبر، رتبه سایت را ارتقا بخشید. همچنین وجود لینک سایت دیگر موجب می‎شود تا کاربران به لینک مربوطه رفته و در مورد سایت ما و مقاله شما سخن بگویند.

نکته ای که باید به آن توجه داشت، استفاده از لینک‎ها‎یی است که برای کاربران شناخته شده است و از رتبه بالایی برخوردار باشند. در صورتی که از لینک وب سایتهایی استفاده شود که در موتورهای جستجو رتبه پایینی دارند، رتبه وب سایت ما نیز سقوط می‎کند.

۴-استفاده از تگهای H1 تا H6

زمانی گوگل محتوای سایت را شناسایی‎ می‎‎کند که در آن از تگ‎ها‎ استفاده شود. بهتر است برای عنوان مطلب از H1 استفاده شود. برای H1 تنها یک تگ مجاز است. برای تگ H2 بهتر است سرتیترهای مقاله با آن هماهنگ شوند. به هر میزان که رتبه تگ بالاتر رود، از اهمیت آن کاسته‎ می‎‎شود. به این معنا که تگ H6 اهمیت کمتری نسبت به H5 دارد. تگ ها به سازماندهی محتوا می انجامد و ساختار منجسمی را به محتوا می دهد و در نگاه اول برای کاربران قابل فهم است.

۵-مشخص شدن تعداد کلمات

محتوای سایت باید موضوع را شرح دهد و در عین حال میزان حداقلی و حداکثری برای تعداد کلمات مشخص شود. به این معنا که محتوا نباید از ۳۰۰ کلمه کمتر شود و در عین حال از ۱۵۰۰ کلمه تجاوز نکند. موتورهای جستجو، محتواهای زیر ۳۰۰ کلمه را اسپم‎ می‎‎داند و آنها را در ردیف محتوا به شمار نمی آورد که این امر رتبه سایت را کاهش‎ می‎‎دهد.

۶-استفاده از حداقل ۴۰ کاراکتر در عنوان مطلب

متعادل بودن در موتورهای جستجو نکته ای است که باید به آن توجه نمود. استفاده عناوین ۷۰ کاراکتری به معنای یک عنوان طویل خواهد بود که هیچ تاثیری بر سئوی سایت ندارد. حدِ تعادلِ عنوان، ۴۰ کاراکتر‎ است. عنوان باید معرف محتوا باشد. برای تهیه عنوان مناسب، باید کلمات کلیدی مهم را در آن جای داد بطوری که برای بازدیدکننده، جذابیت داشته باشد.

۷-تکرار کلمات کلیدی

در نوشتن مقالات علمی و دانشگاهی ابتدا محتوا تهیه و سپس کلمات کلیدی از آن استخراج‎ می‎‎شود. این در حالی است که محتواهای وب سایت، کلمات کلیدی قبل از نوشتار تهیه‎ می‎‎شودن. یکی از نکاتی که در رابطه با کلمات کلیدی باید مد نظر قرار بگیرد، میزان تکرار است. به عبارت دیگر تکرار ۵ بار کلمات کلیدی در یک محتوا کفایت‎ می‎‎کند.  همچنین کلمات کلیدی باید در ALT و Name حداقل یکبار و در در بخش Meta Description شما بیش از ۲ بار به کار روند. استفاده از کلمات کلیدی در قسمت تگ و عنوان نیز نکته ای دیگر در بحث کلمات کلیدی‎ می‎‎باشد.

 

منبع:ویکی محتوا



لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید