حمل و نقل

حمل و نقل چیست ؟

 

ممکن است این سوال در ذهن ما ایجاد شود که حمل و نقل یعنی چه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم معنی حمل و نقل به صورت لغوی در فرهنگ لغت، جابجایی مسافر و کالا از نقطه‌ای به نقطه ی دیگر است. ترابری یا حمل و نقل به جابجایی انسان و کالا از جایی به جای دیگر اتلاق می‌شود. لاتین این کلمه از دو عبارت TRANS به معنای از یک طرف به یک طرف دیگر و PORT به معنای حمل کردن تشکیل شده است.

تمامی نمادهای بازاری که در آن کار می‌کنیم را پشتیبانی می‌کند و از همه مهم‌تر این است که قیمت سهم‌ها و نمودارها در آن به‌روز باشد. این‌ها مهمترین فاکتورهای انتخاب نرم افزار تحلیل تکنیکال است؛ اما به‌جز این موارد نیز می‌توان شاخصه‌های دیگری نیز بیان کرد.

 

انواع حمل و نقل 

 

حمل نقل زمینی ، متداول ترین نوع حمل نقل است که به دلیل در دسترس بودن ، ارزانی و انعطاف پذیری حمل و نقل جاده ای این روش حمل ونقل مهم ترین و بهترین روش جابجایی مسافر و بار در سراسر دنیا می باشد. به همین علت اکثر کشور ها و به ویژه در ایران، بیش از ۹۰ درصد سهم حمل نقل بار و مسافر را، حمل نقل زمینی تشکیل می دهد. به عبارتی دیگر دراغلب موارد کلیه روش های حمل و نقل در مبدا یا مقصد، به شیوه ی حمل و نقل جاده ای نیاز دارند. در بحث حمل نقل جاده ای بار، میتوان تریلی ها را به انواع مختلفی دسته بندی کرد. حمل و نقل ها از دیدگاه دیگر به حمل و نقل عمومی ، حمل و نقل شهری ، حمل و نقل جاده ای  و حمل و نقل زمینی نیز تقسیم بندی می شوند .

صفحه اصلیراهکارهاارتباط با ما