کشف تقلب و تخلف

 کشف تقلب و تخلف 

قبل از اینکه به کشف تقلب و تخلف بپرادزیم باید با مفهوم دقیق تقلب بپردازیم. از ابتدا ، تقلب و تخلف روش ساده برای رسیدن به منافع و راه حل شیرین برای افراد به حساب می آید. افراد از این روش کسب و کار پر درآمدی را برای خود ایجاده کرده اند. توسعه و پیشرفت در دریجیتال برای عموم بسیار کار آمد و مفید می  باشد ولی با این حال راه های تقلب را نیز برای افراد سودجو باز کرده است. پس ما باید به دنبال راهی برای دفع تقلب یا کشف آن پیدا کنیم چراکه باعث از دست رفتن سود و منافع ما می شود.

با توجه به آمار ، درصدی از در آمد بانک ها و دیگر صنایع مهم بدلیل تقلب و تخلف از بین می رود و ضایع می شود. در نظر داشته باشید این تقلب ها و تخلف ها صرفا به بانک و ها و مراکز خاص نمی باشد و ممکن است به شخص خاص نیز صورت بگیرد. کشف تخلف به قدری مهم می باشد که در سازمان های مالی و  غیر مالی ضروری است .

حال که تعریف بهتری را از تقلب و تخلف را متوجه شدیم ، باید به  کشف تقلب و تخلف بپردازیم :

کشف تقلب و تخلف یعنی :
هر اقدام و روشی که بعد از شناسایی تقلب و تخلف ، برای مقابله با جلوگیری از وقوع مجدد آن انجام می دهیم . لازم به ذکر است امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های کارآمد و جذابی برای کشف و مقابله با تقلب به ایجاد شده است.

اهمیت شناسایی تقلب

یکی از مهمترین عامل اهمیت کشف تقلب این است که ، منافع و درآمد زیادی از مراکز به خاطر تقلب از بین رفت. همین عوامل باعث می شود تا مراکز به فکر باشند که راهی برای مقابله و جلوگیری با این تقلب ها پیدا کنند. علاوه بر این تنها عاملی که باعث می شود افراد از بانک داری الکترونیکی استفاده نکنند ، عدم وجود امنیت است. باتوجه به اینکه روش‌های زیادی برای کشف تقلب ارائه شده ولی روش‌های تقلب نیز مدرن‌تر شده و در حوزه‌های مختلف در حال رشد است. از طرف دیگر حجم بالای داده و شباهت زیاد بین آنها باعث می‌شود طبقه‌بندی داده به متقلبانه و سالم، کار دشواری باشد. تغییر دائم شیوه های تقلب یکی از چالش های کشف تقلب برای سازمان ها می باشد. 

در تعریف ساده تر : برای حفظ منافع  به شناسایی و مقابله با تقلب نیاز داریم. 

ویژگی های سامانه کشف تقلب گروه هوش مصنوعی وینپ

1

استفاده و بهره وری از روش های مختلف برای تحلیل داده ها به صورت ترکیبی 

2

استایل های جذاب و متنوع برای داشبورد ها ی تحلیلی و رابط کاربری ساده 

3

امکان اضافه کردن شرط و قواعد جدید  و متنوع بدون نیاز به برنامه نویسی 

4

استفاده از روش‌ها و الگوریتم‎های جدید در قواعد  براساس نتایج تحقیقات آکادمیک

اهداف و مزیت های سامانه کشف تقلب

تا وقتی که قرار باشد کشف تخلف و تقلب بر عهده انسان باشد، احتمال خطاهای خواسته و ناخواسته در شناسایی رفتارها و عوامل مجرمانه وجود دارد. مهم ترین هدفی که می توان برای سامانه کشف تقلب و تخلف نام برد، حذف انسان از فرایند شناسایی عوامل و رفتارهای مجرمانه است. پس در نتیجه ابزار های هوش مصنوعی جایگزین ابزار های دستی می شوند و هوش مصنوعی رفتار  کاربران را احلیل می کند و با توجه به الگوریتم های تعریف شده کشف تقلب را انجام می دهد که در این فرایند امکان خطا کمتر می شود.

البته لازم به ذکر است که این ابزار هوش مصنوعی نیز کاملا بدون خطا نیست ولی درصد اشتباه کمتری نسبت به تحلیل انسانی دارد . همچنین روز به روز نقاط ضعف هوش مصنوعی نیز برطرف می شود.

 

در تعریف ساده می توان مزایا و اهداف این سامانه را در موارد زیر نام برد :

_ بالا بردن سرعت تحلیل ها و تصمیم گیری ها 

_ حذف تحلیل و عوامل انسانی

_ کشف اطلاعات بی کیفیت

_کشف نقاط ضعف

_ قابل اعتماد بودن اطلاعات 

_ جلوگیری از خدر رفتن منابع و درآمد سازمان ها 

_ سرعت بخشیدن به عملیات کشف تقلب 

_  امکان تشخیص تقلب های آتی

 

کشف تقلب و تخلف

صنایع و سازمان های مورد نیاز :

_ بانک ها

_ شرکت های بیمه 

_ بورس 

_ ادارات دولتی

_ PSP ها

_ مخابرات 

_ خدمات عمومی 

_ شهری و همگانی 

پروژه های شرکت وینپ

صنعت مالی

پتروشیمی

سلامت

کشف ناهنجاری ها

صفحه اصلیراهکارهاارتباط با ما