هوش تجاری سرنخ نسخه داروخانه

در میان تمامی صنعت ها ، صنعت دارو سازی از اهمیت بالایی بر خوردار است چرا که به سلامت و جسم انسان ها سر و کار دارد. امروزه هوش تجاری سرنخ نسخه داروخانه یک امر ضرور می باشد ! داروخانه ها حجم زیادی از سفارشات و اطلاعات دارویی را به داروساز ها و مدیران بازاریابی ارائه می دهند. همچنین مدیران فروش با حجم زیادی از این اطلاعات رو به رو هستند. در نتیجه اهمیت اطلاعات و نیز تجزیه و تحلیل آن به روش مدرن بالا می رود. تجزیه اطلاعات هم برای داروخانه ها و هم برای مدیران فروش کارآمد است چراکه درک بهتری از کار خود دارند و به مرور باعث سود بیشتر می شود. 

هوش تجاری سرنخ نسخه داروخانه

چرا هوش تجاری سرنخ نسخه داروخانه ؟

داروخانه ها حجم زیادی از سفارشات و اطلاعات دارویی را به داروساز ها و مدیران بازاریابی ارائه می دهند. همچنین مدیران فروش با حجم زیادی از این اطلاعات رو به رو هستند. در نتیجه اهمیت اطلاعات و نیز تجزیه و تحلیل آن به روش مدرن بالا می رود. به این دلیل هوش تجاری سرنخ نسخه داروخانه از اهمیت بالایی برخوردار است .

سیاست گذاری بازاریابی و آگاهی از بخش بندی های مختلف مشتریان از جمله روش هایی هستند که در کنترل وضعیت بازار ، برنامه ریزی برای فروش بیستر و رقابت به دیگر رقبا کمک می کند. صنعت دارو سازی از هوش تجاری یا همان (BI) برای کم کردن هزینه ها یا کارآمدی بیشتر ، بهبود مدیریت فروش و تقویت تصمیم گیری استفاده می کنند . در واقع این سامانه و سیستم با یک سری اطلاعات که در اختیار داروسازی میگذارد ; باعث افزایش فروش و کاهش هزینه ها می شود.

در تعریفی دیگر هوش تجاری سرنخ نسخه داروخانه با روشن کردن و برجسته کردن اطلاعات  باعث حفظ منافع شرکت داروسازی و حفظ مزیت رقابتی می شود. هوش تجاری یا Business Intelligence به صنعت داروسازی کمک می کند تا درک عمیق تر و بینش بهتری نسبت به کسب و مار خود داشته باشند. در ادامه به تعریف دقیق تری از هوش تجاری می پردازیم .

 

هوش تجاری چیست ؟

 

هوش تجاری یا Business Intelligence مجموعه روش هایی هستند که از طریق جمع آوری اطلاعات و پردازش آنها باعث می شود درک بهتری از کسب و کار داشته باشیم . با هوش تجاری می توان روش کسب و کار مدرن را داشته باشیم و به علاوه رفتار مصرف کننده را نیز رصد می کنیم و همین باعث افزایش بهره وردی در کسب و کار می شود

مزایای راهکار مدیریتی 

شاخص های کلیدی عملکرد

امکان توسعه داشبورد در داخل سازمان

دسترسی از طریق تلفن همراه و تبلت 

خروجی های متنوع از داشبورد

جمع آوری داده ها از منابع متفاوت موجود در داروخانه 

امکان تعریف سطوح دسترسی مبتنی بر ساختار سازمانی

تاثیر و مزایای هوش تجاری در صنعت داروخانه 

هوش تجاری سرنخ نسخه داروخانه راه حل هایی در رابطه با چالش های : بازاریابی و فروش ، داده های بالینی ، مدیریت ریسک و پیش بینی تقاضا را نیز ارائه و بر طرف می کند.
 
هوش تجاری سرنخ نسخه داروخانه باعث افزایش کارایی  و کارآمدی در داخل سازمان و نیز باعث هماهنگی بین دپارتمان های سازمان می شود و این یکپارچگی با هوش تجاری و دریافت داده ها انجام می شود. این راهکار مدیرتی باعث شناخت رفتار مشتریان و گروه بندی شدن آنها می شود در نهایت برای رضایمندی هر گروه، خدمات مناسب برای آنها انجام می شود. نکته مهم  اینکه با تعیین آرمان و رفتار سازمانی باعث می شود بدون هدر رفتن وقت به اهداف خود برسد . هدف هوش تجاری تسهیل تصمیم گیری می باشد.

پیش تر به ویژگی های راهکار مدیریتی اشاره کردیم که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

_ شاخص های کلیدی عملکرد

_ امکان توسعه داشبورد در داخل سازمان

_ دسترسی از طریق تلفن همراه و تبلت

_ خروجی ها متنوع از داشبورد 

_ جمع آوری داده ها از منابع متفاوت موجود در داروخانه 

_ امکان تعریف سطوح مختلف دسترسی مبتنی بر ساختار سازمانی 

ویژگی های راهکار مدیریتی در داروخانه :

 

_ نمایش 10 کالای پر فروش به تفکیک روز ، ماه و سال به صورت برخط

_ نمایش بیشترین موجودی ریالی و عددی کالاهای داروخانه و انبار دارویی

_ محسبه قیمت تمام شده ی هر محصول با توجه به شرایط خرید مالیات و قیمت فروش محصول و محاسبه ی سود به ازای فروش هر واحد کالا

_ کمک در خرید محصولات به توجه به روند فروش داروخانه به تفکیک روز ، ماه ، فصل و سال 

_ نمایش کالاهای راکد و کند فروش بر اساس میزان فروش و موجودی به صورت ماهانه و فصلی 

_ نمایش خرید و فروش یک کالای خاص در بازه زمانی معین به صورت برخط 

صفحه اصلیراهکارهاارتباط با ما