آموزش بلاگری اینستاگرام رایگان

blog

آیا می خواهید به یک بلاگر اینستاگرام بدل شوید ؟

ما قصد داریم مطلبی در رابطه با آموزش بلاگری در اینستاگرام را در اختیار شما بگذاریم …                                                                    اینستاگرام اپلیکیشن پر طرفداری است که افراد در آن محتوایی از خود و سوژه مورد علاقه خود  و… می گذارند که به مرور از این فضا استفاده بسیار مفید و خوب شده است. افراد با گسترش و پیشرفت در موضوع مربوطه ی خود توانسته اند کسب در آمد کنند و فضای کاری خود را به این اپلیکیشن بیاورند و یا حتی ایجاد شغل کنند. شما با توسعه موضوع ، تقویت خود در حوزه مورد نظر ، حضور پررنگ و نکاتی که در این آموزش گفته می شود ،می توانید به بلاگر حرفه ای در اینستاگرام تبدیل شوید .

blogging

قبل از اینکه بریم سراغ مطالب آموزش بلاگری باید بدوینم بلاگر کیه ، تعریفش چیه و چه ویژگی داره. بریم پایین تر تعریف ساده ای رو ببینیم…

بلاگر اینستاگرام کیست؟

یک برداشت اشتباهی که از بلاگر میشه اینه که هرکسی که پست و استوری های زیادی بزاره و فالورش بالا بره بلاگر شناخته میشه ، در حالی که اصلا اینطور نیست.

درواقع بلاگر کسی است که داخل فضای مجازی تولید محتوا می کند. بلاگر در رابطه با یک موضوع مهارت دارد و این مهارت  را با مخاطبین به اشتراک می گذارد.همچنین با ارتباط خوبی که با مخاطبین میگیرد بر روی افراد تاثیر می گذارد. بلاگر در قالب ویدئو ، نوشته ، عکاسی طراحی شده و سایر فعالیت ها موضوعات خود به مخاطب ارائه می کند.

نکته جلب اینکه بلاگری از کلمه وبلاگ گرفته شده . در واقع همون فضایی که اینترنت در اختیار افراد می گذاشت و افراد در وبلاگ ها بخشی از روز مرگی های مورد علاقه خود مثل آشپزی ،لایف استایل ،ورزشی و… را در آن می نوشتند. در ادامه با موضوعات بلاگری آشنا می شویم.

انواع بلاگری اینستاگرام

bloggers
بلاگری اینستاگرام

بلاگری انواع مختلفی دارد بخاطر اینکه موضوعاتی که بلاگر ها در باره آن تولید محتوا می کنند متفاوت است . و از آن جایی که بلاگر ها معمولا به یک موضوع خاص می پردازند بلاگری به انواع مختلف تقسیم می شود.

در این قسمت انواع بلاگر را ذکر می کنیم و توضیح مختصری می دهیم:

بلاگر سفر و گردشگری

به بلاگری که در زمینه مسافرت و گردشگری فعالیت دارد ،توریست بلاگر گفته می شود . این بلاگر ها از مسافرت هایی که می روند جزئیات سفر و مکان های گردشگری و زیبا  را در اختیار مخاطبین خود قرار می دهند. اغلب کسانی که سفردوست هستند و به دنبال مناطق زیبا میگردند این بلاگر ها را دنبال می کنند.

هدف بلاگر ها تقسیم کردن احساسات با مخاطبین خود است در واقع این حس آرامش در سفر را به مخاطبین خود انتقال می دهند.

بلاگر غذا

food blogger

بلاگر غذا از اسمش مشخص است که در زمینه غذا و خوراکی ها فعالیت دارد. همانطور در فضای اینستاگرام دیدید بلاگر های غذا به رستوران های مختلف می روند و از طرز تهیه غذا وکیفیت غذای رستوران برای مخاطبین می گویند . اکثر این بلاگر ها برای تبلیغ رستوران ها  ومعرفی غذا های جدید این کار را انجام می دهند . مخاطبین این نوع بلاگر هم اغلب افرادی هستند که به دنبال آشنایی با غذاها ر و رستوران های مختلف هستند.

علاوه بر این بلاگر هایی که در زمینه آشپزی فعالیت می  کنند، در این دسته قرار می گیرند.

بلاگر تکنولوژی

از عنوان بلاگر ها می تونیم متوجه بشیم تقریبا در چه زمینه ای فعالیت دارند. بلاگر تکنولوژِی در زمینه فناوری و تکنولوژی فعالیت دارند و تکنولوژی های بروز را به مخاطبین خود معرفی می کنند. همچنین کار با نرم افزار های مختلف و مورد نیاز را به علاقه مندان آموزش می دهند .

اغلب مخاطبین این نوع بلاگر گروه های خاص هستند که به اصطلاح خوره ی تکنولوژی به آنها می گویند.

بلاگر عکاسی

بلاگر عکاسی ، عکس های بسیار زیبا که از سوژه های مورد نظر گرفته است به انتشار می گذارد. خب ، انتشار عکس جزو فعالیت های اصلی  بلاگر عکس نیست و عمدتا به آموزش عکاسی ، ژشت های مختلف عکاسی و ادیت عکس می پردازد و تجربه های خود از عکاسی را در اختیار علاقه مندان می گذارد.

معمولا کسانی که علاقه مند به عکاسی های زیبا، ترفند های عکاسی و ادیت عکس هستند این گروه را دنبال می کنند.

بلاگر زیبایی

بلاگر بیوتی

مورد دیگر بلاگر زیبایی است . بلاگری است در زمینه زیبایی و آرایشی فعالیت دارد و عموما هم مخاطبین خانم دارند . البته لازم به ذکر است که آقایان هم می توانند در این دسته از بلاگر قرار بگیرند و به معرفی لوازم آرایشی و بهداشتی ، تقویت کننده های پوست و مو، برند های پرفروش و از این قبیل موارد بپردازند .

مواردی که ذکر شد همه جزو فعالیت های بلاگر زیبایی است و افرادی که احساس نیاز به اطلاعات و علاقه به این موارد دارند، این بلاگر را دنبال می کنند.

بلاگر ورزشی

بلاگر ورزشی  به رشته های ورزشی آشنا و وارد است ، همچنین خودش نیز ورزشکار است و در یک رشته ورزشی فعالیت دارد و جزئیات دقیق آن ورزش را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. بلاگر ورزش افراد را تشویق و ترغیب میکند تا برای حفظ سلامتی و تندرستی خود ورزش کنند و نیز برنامه های ورزشی در اختیار مخاطبین می گذارد.

لازم به ذکر است علاوه بر آموزش ها ،محصولات و لوازم ورزشی را نیز تبلیغ می کند و بهترین را با  مخاطبین به اشتراک می گذرد.

بلاگر فشن و لباس

بلاگری است که در زمینه لباس و پوشاک فعالیت دارد. بلاگر فشن ظاهرو استایلی زیبا دارد و ممکن است مدلینگ هم باشد و در زمینه شیک پوشی و مد تخصص و مهارت ویژه ای دارند. افرادی که این بلاگر را دنبال می کنند اغلب علاقه به مد و شیک پوشی دارند و در این زمینه الگو برداری می کنند.

همچنین بلاگر لباس و فشن، لباس و فروشگاه های  مناسب برای کار خود را به مشتری تبلیغ و معرفی می کنند.

بلاگر دکوراسیون

بلاگر دکوراسیون

بلاگر بعدی که معرفی می کنیم بلاگر دکوراسیون است. بلاگر دکوراسیون در زمینه دیزاین، چیدمان داخلی خانه، نما و معماری داخلی و خارجی خانه است. ماموریت این بلاگرها ارائه دیزاین های مدرن، کلاسیک و بروز به مشتریان و مخاطبین است. اغلب این بلاگر ها دارای تیم اجرایی یا یک مجموعه و شرکت هستند.

هدف بلاگر دکوراسیون شناخت سلیقه و ارائه بهترین دیزاین به متقاضی و نیز توسعه حوزه فعالیت خود است.

بلاگر خودرو

بلاگری ماشین

بلاگری است در زمینه انواع خودرو های سبک و سنگین فعالیت می کند. این بلاگر به معرفی خودرو ها می پردازد و نقاط قوت و ضعف آنها را بیان می کند و نیز به مقایسه خودروها می پردازد. بدین گونه با توضیحات بلاگر قدرت تصمیم گیری مخاطبین بالا می رود و راحت تر می توانند انتخاب کنند. برخی از این نوع بلاگر ها تعمیرکار خودرو نیز هستند و می توانند تجربیاتو جزئیات دقیق تری را در اختیار افراد بگذارند.

همچنین این بلاگر سازندگان و نمایندگی های خودرو را به مخاطبین تبلیغ و معرفی می کند.

بلاگر طنز و کمدین

بلاگر طنز در زمینه ی فان و طنزپردازی مهارت دارد و سوژه های خود را در قالب طنز بیان ممی کند. این نوع بلاگر ها به دلیل داشتن محتوای طنز مخاطبین زیادی دارند. از آنجایی که عموم مردم به طنز علاقه مند هستند افراد زیادی در این حوزه ورود کردند و بلاگر شدند.

این بلاگر در رابطه با موضوعات متنوعی می تواند تبلیغ کنید به طور مثال فروشگاه اینترنتی، ساعت فروشی و… که در اینستاگرام مشاهده کرده اید.

بلاگر بازی ویدئویی (گیمر)

بلاگر گیم

بلاگر گیم در زمینه بازی های کامپیوتری و کنسول مهارت قابل توجهی دارد. بلاگر گیم از تجربه خود از بازی ها می گویند و مهارت های خود را در بازی های خاص به رخ می کشد . همچنین بازی های خاص و سخت را به علاقه مندان آموزش می دهند و تجربه خود را به اشتراک می گذارند.

بلاگر گیم یازی های جذاب و همچنین کنسول را تبلیغ می کند و فروشگاه های مربوطه را به مخاطب معرفی می کند.

  • به مواردی از انواع بلاگر ها اشاره کردیم .قطعا موضوعات و سوژه های دیگری هم هست که افراد بتوانند در آن زمینه بلاگری کنند.
آموزش بلاگری اینستاگرام

آموزش بلاگری

دوره های متنوعی در خصوص آموزش بلاگری وجود دارد ولی هر کدام اصول و مبانی ای دارند که شما این اصول کلی را بلد باشید راحت تر به هدفتون می رسید.

ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشید که نظم و برنامه در هر کاری حرف اول را می زند. در خصوص بلاگری هم همین موضوع صدق می کند و باید به صورت مستمر و منظم کار را پیش ببرید و هرگونه وقفه و عدم رعایت نکات باعث ضعف کارتان می شود.

مهمترین نکته این است که شما مداوم اطلاعات خود را در رابطه با موضوع بلاگری خودتان بروز کنید. همچین باید بتوانید موضوع را به خوبی بیان کنید و تسلط داشته باشید و درک موضوع برای مخاطب آسان باشد . بعد از این موضوع سراغ  مسئله کسب و کاربروید . به این دلیل که برای اینکه کسب و کار خوبی داشته باشید باید مشهور باشین و برای مشهور شدن هم باید مبانی و مطالب خوبی داشته باشید و همچنین ارتباط خوبی با افراد بگیرید تا مخاطبین به شما اعتماد کنند.در این صورت است که افراد وارد کار شما می شوند و خرید می کنند.

ترس رایج مردم

اغلب افرادی که قصد ورود به حوزه کاری بلاگری را دارند تصور می کنند که شانسی برای توسعه کار خود مقابل این تراکم از جمعیت بلاگر های اینستاگرام را ندارند. بدیهی که در هر زمینه ای بخواهید وارد شوید رقبای بسیاری خواهید داشت و این موضوع نباید باعث سستی شما شود بلکه باید باعث تلاش بی وقفه شما باشد. چراکه موضوعات و سلایق مختلفی وجود دارد و شما به راحتی می تواند در حوزه ای که مهارت دارید وارد شوید و طرفداران خود را بدست آورید.

درسته که گفتیم نباید سخت بگیریم و ناامید شویم ولی دست کم هم نباید بگیریم. این کار نیاز به تلاش مستمر و رعایت یک سری نکات دارد . این نکات از طرفی ویژگی های بلاگر را هم شامل می شود . در ادامه این نکات را ذکر می کنیم که باید توجه داشته باشید:

نکات مهم

  • پیج شما باید طراحی ظاهری زیبایی داشته باشد ، این اولین چیزی است که مخاطب می بیند نه محتوا.
  • شبکه های مختلف اجتماعی داشته باشید چون باعث بیشنر دیده شدن شما می شود.
  • عکس های با کیفیت بگیرید که حس خوبی به مخاطب بده و تو ذوقش نزنه.
  • باید دارای ظاهر زیبا و موجه  داشته باشید که باعث جلب توجه و اعتماد شود.
  • باید بتوانید سوژه خود و مطلاب خود را خوب بیان کنید و فن بیان خوبی داشته باشید.
  • در کلام و توضیحاتتون مصمم باشید و اعتماد به نفس داشته باشید که حس اعتماد به مخاطبین تزریق کنید.
  • شخصیت فعال و پر انرژی ای باشید تا از دیدن شما خسته نشوند.
  • اکثرا بلاگر ها صدای مناسب دارند. ( اما خب بدون این مورد هم میتوانید موفق باشید…)
  • خلاق باشید و بتوانید از بتوانید از بین موضاعات بهترین محتوا را استخراج کنید و متناسب با شرایط بهترین ارائه را داشته باشید.
  • ارتباط گرفتن با مخاطب براتون سخت نباشه و روابط اجتماعی بالایی داشته باشید.
  • ایده پرداز باشید و سوژه های جدیدی ایجاد کنید.
  • در زمینه ای که بلاگری می کنید تخصص لازم را داشته باشید.
  • توانایی میکس کردن ویدئو ها را داشته باشید.
  • مهمترین موضوع اینکه پیوستگی داشته باشید.
  • اکانت خود را اکانت بیزنسی کنید.
شما با رعایت این نکات می توانید در این حرفه موفق شوید . موضوع مهم اینکه شما باید به این حرفه و سوژه مورد نظرتون علاقه داشته باشید در غیر این صورت باعت اذیت و خستگی شما می شود.

مراحل و گام ها

برای راحت تر شدن کار ها شما نیاز به یک برنامه دارید و گام های اولیه را بشناسید که استار کنید. گام ها را که بشناسید هدفمند تر می توانید حرکت کنید و مهم اینکه استار اولیه رو بزنید . برای نمونه در این قسمت از آموزش بلاگری ما گام های اولیه را به شما معرفی می کنیم :

گام اول موضوع مورد علاقه و در حوزه تخصص خودتان را انتخاب کنید. برای مثال در بخش های بالا که به انواع بلاگری اشاره کردیم ، می توانید یک از اون موضوعات را انتخاب کنید .

گام دوم قالبی برای اکانت خود تعیین کنید و متناسب با همون پیش بروید. همچین پروفایل خود را کامل کنید و به در کل سر و سامانی به بخش پروفایل و بیزینس بدهید.

گام سوم سوژه ای را که انتخاب کردید را اجرایی کنید و محتواهای متنوع درباره آن تولید کنید…

درآمد بلاگری

درآمد بلاگری اینستاگرام

بلاگرها درآمد های منوعی دارند و همه یکسان نیستند و این تغییر با تعداد فالوور صورت می گیرد. درآمد هایی که برآورد شده از روزانه 100 هزار تومان تا 50 میلیون تومان بوده است و این مبلغ بسیار بالایی است . این موفقیت لازم به تلاش مستمر دارد و اینکه  شما موضوعی را برای بلاگری انتخاب کنید که مورد نیاز و علاقه عموم مردم باشد.

در ایران حدود 40 میلیون کابر از اینستاگرام استفاده می کنند . اگر شما سلایق مشترک کاربران را بشناسید و متناسب با سلایق آنها محتوا تولید کنید می توانید با جذب درصد کمی از این کاربران درآمد نجومی بدست آورید.

کلمات کاربردی

تولید محتوا: به گرفتن فیلم و عکس همچنین تدوین و میکس آنها می گویند.

ویدئو مارکتینگ: شاخه از بازاریابی اینترنتی می باشد و همانند تولید محتوا ویدئو تبلیغاتی می باشد.

اینفلوئنسر: به معنای تاثیرگذار می باشد ، شخصی که تاثیرگذار است.

اینفلوینسر مارکتینگ: معنی لغوی آن بازاریابی افراد تاثیرگذار است یعنی برای تبلیغ محصول یا هر چیز دیگری از اینفلوئنسر ها استفاده می شود.

وایرال: به معنای ویروس است ولی در اینستاگرام به این معناست که محتوا خوب است و به سرعت و مثل ویروس در حا پخش است.

حرف آخر اینکه امیدواریم این آموزش بلاگری براتون مفید بوده باشه و اینکه دوستان هرچیزی به تلاش شما بستگی داره ،شما هر چقدر که بخواهید همون قدر بدست میارید و با صبر و تلاش بدست میارید. آرزوی موفقیت براتون داریم…

در صورت شرکت در دوره تخصصی آموزش بلاگری اینستاگرام ثبت نام کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیراهکارهاارتباط با ما